fb

poniedziałek, 6 lutego 2023

RZEKA ŻYCIA ...prawda jakiej nie lubisz...

 "TYLE WIEMY O SOBIE ILE NAS SPRAWDZONO " Wisława Szymborska, nasza Noblistka napisała. 

Jedni mają lekkie życie i mało doświadczeń. Inni mają więcej i trudnych. 

Nigdy nie mów NIGDY ... bo nie wiesz jak zachowasz się w danej sytuacji ...dopóki w niej nie będziesz...

Mówisz, że nie zabijesz ...a może ...gdybyś wychował się na wsi i od 7 roku życia musiał byś zabić kurę, by ugotować obiad rodzinie, to umiał byś to i dzisiaj...a potem w wieku 10 lat zabił byś świnię i królika.

Wiele dzieci na wsi to robi do dzisiaj. Te w mieście nie wiedzą skąd jest mleko czasami, a co dopiero kurczak z KFC ...choćby ...

Czy gdyby wybuchła wojna i musiał byś ochronić bliskich, to byś nie zabił ??? 


a kradzież ? 

jeśli by to był chleb dla Twoich dzieci głodnych ?

Oczywiście nie można tego porównać do kradzieży milionów, które na naszych oczach się dzieją, ale ...to też kradzież. 

Okazuje się, że wszystko zależy od sytuacja a OKAZJA CZYNI ZŁODZIEJA...ale czy na pewno ???? 

Czy tak samo mamy patrzyć na tego co kradnie chleb dla dzieci i tego co kradnie miliony by się wzbogacić ? By pod płaszczem np. religii wyłudzać od ludzi miliony w zamian za zbawienie duszy ?

a czymże jest to zbawienie ?

i czy każdy ukradnie ?

oooo tutaj już dopiero wiele manipulacji ...

komu jest wybaczone ????

a komu nie ?

kto ma prawo to robić i kto mu dał to prawo ?

i jesteśmy w w punkcie wyjścia ...bo co jeśli PRAWA NIE MA ????? 

i jest układane pod osoby mogące je zmieniać ???

dzisiaj na przykład nie zgodne z prawem jest mówienie nie prawdy 

ale jutro okazuje się , że już nie działa to w taki sposób, bo trzeba komuś dupę uratować, więc można kłamać...i nie jest to karane

albo dzisiaj jest prawo drogowe, a jutro jest zmieniane, bo ktoś je złamał i żeby go uratować zmienia się je ...

tak się dzieje w Polsce ...i na Świecie...

przed nami wybory ...kogo wybierzemy ????

co nam obiecają ????

jak to sprawdzisz ????


wybierzesz tzw. " mniejsze zło"   czy " lepszy znajomy wróg niż nieznajomy przyjaciel " a może zagłosujesz by nie rozeszły się głosy po kilku partiach i jedna mogła wygrać ? 

dlaczego ?

bo nie ma na kogo głosować ...

wybierzesz patrząc na swoje korzyści czy dobro ogółu, do którego należeć powinno i Twoje dobro ????


oto dylematy dzisiejszych czasów....

KIM SIĘ STANIESZ ? 

Kim Jesteś w określonej sytuacji ? 

zastanów się ...


Przez wiele lat , nieświadomie , dawałam przepisy na siebie, jak mnie wykorzystać i zadać ból ...

Nieświadomie, bo ufałam że ludzie są dobrzy i wielokrotnie pisząc o swoim życiu, pokazywałam jak wyjść z bagien...

Nie zdawałam sobie sprawy, że oprócz tego pokazuję innym co mnie boli i gdzie są moje guziczki...gdzie i jak można mnie zranić...

Powtarzałam te same lekcje...wiele razy ...aż ...sięgnęłam głęboko ....tak bardzo ...

Okazało się, że ludzie bliscy i dalsi, którym ufałam, znali moje guziczki ...i kiedy chcieli, z różnych powodów, czasem zupełnie nie zrozumiałych ...zadawali mi ból ...

Patrzymy na innych przez swój pryzmat...

ja bym tego nie zrobił to i mi nie zrobią ....TO TAK NIE DZIAŁA 

przecież OKAZJA CZYNI ZŁODZIEJA ...i tak mało jest ludzi odpowiedzialnych moralnie...

czasem nawet Ci co reprezentują prawo też są nie moralni...

jeśli ksiądz pedofil wie, że dziecko z rodziny dysfunkcyjnej dużo łatwiej wystraszyć i omamić, to będzie jego ofiara

jeśli ktoś wie o Twoich słabościach ( guziczkach) to wie jak w Ciebie trafić...

jeśli ktoś zna Twoja historię to wie, co może Ci zrobić...

Czy to nie tak, że DDA ( dorosłe dzieci alkoholika) dużo łatwiej zranić niż inne ? 

Czy to, że czyjś mąż widział Twoją złą relację , lub jej brak , z ojcem czy matką, to też przyjdzie czas że i Ciebie tak potraktuje ? Bo czy odważyłby się, gdyby wiedział, że za Tobą stoi Twój Ród i może oberwać ???? aaa i jeszcze wie co jest dla Ciebie ważne, czego potrzebujesz jak dżdżu ...więc tam Cię uderzy....


Jak się chronić przed takimi ludźmi ?

Czy już zawsze jesteś skazany na porażki ??? 

Zapytałam kilka osób. Zaskoczyły mnie ich odpowiedzi. 

O tym będzie kolejny post ...na dniach ...


CZY LEPIEJ BYĆ OTWARTYM I DOBRYM ? 

CZY JEDNAK LEPIEJ SKRYTYM I CICHYM ... ? 


zostawiam Cię z tym ...

napisz do mnie jeśli coś odkryjesz... 

mój tel. 721114114

Laurka 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.