fb

niedziela, 1 listopada 2015

Każdy dzień jest dobry aby zacząć ... nawet 1 listopada ....

O czym można napisać 1 listopada ???

Tematów jest wiele :
o śmierci
o sensie życia
o tych co odeszli
o tych co żyją
o tradycjach tego dnia
o historii i zwyczajach
o ludziach ...
o Tobie
o mnie

i każdym z nas ...
i o wszystkim...
bo to taki sam dzień jak każdy ...może tylko bardziej oparty w tradycji i obłożony zwyczajami, które i tak każdy interpretuje jak chce i jak mu wygodnie ...a na cmentarz większość z nas nie idzie dla Umarłych ...ale dla Żywych ...niestety ...
Zaraz Ci to udowodnię :

ile raz w roku tam idziesz poza tym ? do tych którzy odeszli ?
ile razy zanosisz kwiaty ? i zapalasz znicz ???
Ile razy modlisz się za Nich i ich wspominasz ?
Ile razy siadasz z Rodziną do obiadu i Ich wspominasz ?
Czy potrafisz pójść tak zwyczajnie, nie ważne w czym ...byle tam być ?
Czy myślisz o tym, że dzisiaj spotkasz innych i będą patrzeć jak wyglądasz ? i w co jesteś ubrany ???

...

mogę dalej ....tylko po co ?

jeśli odpowiesz sobie na te pytania to też potrafisz odpowiedzieć :

jak wielki Dar Ci zostawili Twoi Bliscy ? Jaką schedę  ....nie tą w postaci majątku o który tak wielu walczy po śmierci ...ale o tą wartość nadrzędną ? o myśli...historię...uczynki...wzorce....

ile tego było ? i jakie ?
pomyślałeś kiedyś tak o Nich ?
Co dobrego wnieśli do Twojego Życia ???

Czy skupisz się dzisiaj na obiedzie i cmentarzu, na rozmowach ... o tym kto wygrał wybory ?

Czy może warto wspomnieć Ich kim byli ...i jak wiele dali Światu i Tobie ???

Oczywiście ...są wśród nas tacy ...co w ciągu roku często wspominają Bliskich ...i odwiedzają Ich na cmentarzu ....i wiedzą jaki dary bezcenne otrzymali od Umarłych Przodków, Przyjaciół , Bliskich ...

ale tak mało jest nas takich ....

ja moją miłość do Tych co odeszli wyraziłam w kilku wierszach dzisiaj ...i często ją codziennie wyrażam...na wiele sposobów ...

pomyśl ...jak Ty to robisz i co możesz zmienić ....

i działaj :-)

***
Pamięci Tych 
Co odeszli ...
A zostali w naszych sercach ...
Te dwa dni ich wspominamy ...
Jacy byli 
Nim odeszli ...
Dobrze że są takie dni zadumy ...
Refleksji ...
Żebyś popatrzył na siebie
i swoje życie ...
Gdzie jesteś?
Czy gdybyś dzisiaj odszedł
Ktoś by płakał za Tobą ?
Co po sobie pozostawisz ?
Czy będziesz żył w czyjejś pamięci ?
I w jaki sposób ?
Czy byłeś kochany ?
I pozwoliłeś siebie kochać ?
Czy żyłeś dla przedmiotów ?
Dla nowego domu ...auta ...brylantów ?
Dla blichtru i podziwu innych ?
Czy jednak pomagałeś innym ludziom ?
Tak jak możesz i potrafisz ?
Tak ...żeby jutro tęsknili za Tobą
Gdybyś dzisiaj odszedł do innego wymiaru ?
To nad tym też się dzisiaj zastanów ...
I zacznij żyć pełnym życiem ...
Ze wszystkimi jego aspektami ...
I zostaw po sobie kiedyś ...
Tych ...którzy tęsknić będą ...
Bo wtedy Twoje życie było coś warte ...
Stań
Dzisiaj
Inaczej
Nad grobami ...
Zastanów się
Co takiego
Dzięki tym co odeszli
Dostałeś w darze ?
...kiedy żyli ...
...i kiedy odeszli także ...


***
Nazywałeś mnie pszczółką
Kochałeś tak bardzo
Dbałeś i przy Tobie
Czułam się najpiękniejszym kwiatem ...
Odszedłeś nagle 
Nawet się nie pożegnałeś ...
Długo radziłam sobie ze stratą ...
Pozostawiłeś mi piękne wspomnienia
I wiersze i listy do mnie ...
To było jak krótka chwila
Lecz zostawiłeś mi wiadomość
" nigdy w niczym się nie poddam "
To piękny dar ...
I za ten dar dziękuję ...
A Ty dalej lataj po chmurach
Nad Połoninami
I dziw się z góry
Że trawa u nas taka zielona ...
Tak jak mi kiedyś śpiewałeś ...
Znów dzielą nas wymiary ...
zdjęcie wykonał Ryszard Pajkert 

***
Marcinki mojej Babci 

Moja ukochana Babcia 
Uwielbiała Marcinki ....
I ja je uwielbiam ...
Babcia była cudowną Kobietą 
Którą nauczyła mnie życia ...
Wiele zawdzięczam
Wszystkim Dziadkom
Lecz Jej najwięcej ...
Pokazała mi
Jak mimo burz i wiatrów
Zauważać piękno wokół ...
Jak kochać ludzi
Nawet tych którzy
Najbardziej ranią ...
Nauczyła mnie
Jak przytulać drzewa
I po co ....
I opowiedziała historię
Moich Przodków ...
Żyje w mojej pamięci
Czasem w liściu za oknem
Czasem kiedy piekę ciasto
Czasem kiedy piszę wiersze
I kiedy indziej kiedy tańczę ...
Żyje i zawsze tak będzie
Nie tylko dlatego że mi obiecała
Pamiętam Ją ...
Była wspaniałym mądrym Człowiekiem ...

" spieszmy się kochać ludzi ...tak szybko odchodzą " ks. Jan Twardowski powiedział ...

więc kochaj ze wszystkich sił ...i żyj ....

bo masz jedno życie ...

TU i Teraz ...

bo ONI chcieliby Abyś był szczęśliwy ....

dnia pełnego zadumy i refleksji i dobrych myśli ...i może nawet decyzji ? 

pomyśl ....



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.