fb

niedziela, 2 czerwca 2024

Uczmy się od przyrody

 uczmy się od przyrody ...









wszyscy dbajmy o siebie ...

ponieważ jesteśmy świadomi jako ludzie 

nie eliminujmy słabszych ...

w przyrodzie tak się dzieje ...

lecz my ludzie mamy empatię 

powinniśmy jej używać jak najczęściej...


tak mało jej ostatnio wszędzie...


a przykład idzie z góry ...


dlatego pokazujmy go naszym dzieciom i wnukom ...

nie tylko  aby nagrać film dla wyborców 

ale też  aby zrobić coś rzetelnie dobrego ...


9 miesięcy  temu zetknęłam się 

z polityką bliżej ...

wystarczył krótki  czas 

bym dostrzegła jakie to bagno ...

ile było obietnic wyborczych 

a ile ...zostało spełnione  ...

widzimy ...

wiele przeszłam z powodu tej decyzji ...


mieszkam przy granicy 

widzę co tu się dzieje 


i tylko ludzi żal ...

tych co mieszkają tutaj najbardziej ...

tych co pilnują granic także ...

tych co  przechodzą również...

i tych co zarządzają z Warszawy także ...

każdego z innego powodu ...


od kilku lat żyjemy tu w kryzysie migracyjnym ...

sama myślę czasem : 

co musi się  wydarzyć 

by nastał pokój  ?

bo tego chcemy ...większość  ludzi ...


i odpowiedź nasuwa się od razu: 

potrzebny jest dialog ...

rozmowy 


i żeby wszystkim zależało na tym ...

by ludzie kierowali się sercem ...

a nie ilością pieniędzy na koncie...


ostatnio obserwuję też 

że Ci którzy mają wiele 

chcą więcej i więcej...

bez umiaru ...

i jakby oczywiste było 

że tych co nie mają 

można było zatrudniać za grosze 

bo i tak przyjdą 

bo i tak potrzebują 

bo i tak zgodzą się 

a gdzie zapłata ubrana w godność ????

ile byś zapłacił sobie gdybyś był po drugiej stronie ? 

kilka dni temu dowiedziałam się o kolejnej firmie w okolicy,

która nie tylko wypłaca najniższą krajową 

ale jeszcze w kopercie część trzeba odnieść ...

to już kolejna taka ...

a o tym że poza najniższą krajową reszta jest wypłacana pod stołem to już jakby stało się normą ...

Każda  praca powinna być godnie opłacona jeśli chcesz by i Tobie płacono !!!!


Koleżanka zrobiła mi na szydełku kwiatki ...

nie targowałam się tylko zapłaciłam tyle ile powiedziała...bo tak trzeba...

Inna robi fajne przetwory ...

nie raz mnie pyta ile może za to poprosić ...

rozmawiamy ...jaki jest koszt : 

słoika 

cukru 

czasu 

dojazdu po zioła 

prądu 

wody 

tabletki do zmywarki 

pracy 

itd...

to oczywiste 


Albo inna sytuacja: 

Ktoś narzeka że nikt się nie angażuje w pomoc 

Prosi Ciebie 

pomagasz od wielu lat 

i nagle pach ..

dostajesz jakby obuchem w głowę...słowami

i co zrobić  ? 

tyle lat myślałaś że to dobry Człowiek...

okazał się kimś innym ...

długo się ukrywał 

choć powinno Cię zastanowić to co mówił o innych ....


taaak ...życie bywa różne ...

ale mamy mózg ...myślący...

i empatię ...

i tym się różnimy od zwierząt...


zatem warto pomyśleć i poczuć 

warto wejść w czyjeś buty 


i ubrać zapłatę w godność 

tak myślę ...

i czas na spokój i pokój  ...


takie coś przyszło 

to wzięłam i napisałam...


po prostu ...


weź dla siebie to co potrzebujesz 


Laurka <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.