fb

sobota, 10 sierpnia 2024

Podlasie i Cerkwie ...

 Grabarka...



wielu ludzi myśli, że to smutne miejsce...bo Góra Krzyży ...

a ja myślę i czuję że to piękne miejsce pełne pozytywnych myśli ...bo przecież to nie cmentarz, choć taki też jest na tyłach....tylko to krzyże pełne podziękowań i wdzięczności a także próśb o uzdrowienie wielu aspektów...


spójrzmy inaczej ...

osobiście lubię to miejsce...

mimo, że religie dawno już nie moje...

też zostawiłam tam kilka swoich " krzyży " i podziękowań ...i prośby ...

i zapalam świeczki za żywych i zmarłych ...


będąc na Podlasiu trzeba to miejsce odwiedzić...

jest to też najbardziej  przyjazne miejsce dla Turystów, bo w Cerkwiach każą płacić sporo pieniędzy żeby wejść do środka...

na przykład: Monastyr w Supraślu : Muzeum Ikon 10zł ( jest bilet jest faktura jest ok) 

Klasztor nie tylko nie wystawia faktur ale 10zł od osoby w grupie ...byłam z autokarami i pytają ile osób i płacisz inaczej nie oprowadzą ...bardzo nieuprzejmy młody zakonnik tam pracuje ...

w Puchłach 150zł za grupę sobie życzy następca Księdza śp. Troca ( który zawsze otwierał cerkiew za tzw. co łaska i ludzie dawali chętnie) ...ów młody Baciuszka mówi bez ogródek o pieniądzach...sam mnie zaczepił ...I powiedział o pieniądzach za grupę ...

w Hajnówce  w Parafii Św. Dymitra... zawsze miło i uprzejmie i chętnie i nigdy słowa o pieniądzach...a przecież ja moim Gościom mówię że świece mogą kupić i tak wesprzeć i do skarbonki wrzucić...

w Soborze Trójcy 300zł za grupę i faktury wystawiają ...zrezygnowałam wiele razy z zaprowadzenia grupy ...

w Skicie miło i chętnie drzwi otwierają i zawsze moi Goście kupują i miodek własny z pasieki i zioła i książki ...

Przemiły Ojciec Antoni oprowadza ...I Ojciec Augustyn z ogromną wiedzą historyczną ...

Goście zachwyceni ...

W Trześciance jest opłata dobrowolna i też miły Pan oprowadza...

za to w Narwi jest przecudowny Człowiek, który kiedy się zadzwoni ...za darmo opowiada historię oprowadzi i bardzo dba o wizerunek Cerkwi ...

W Koterce jest wspaniały Baciuszka ...przemiły i opowiada z pasją i miłością...

Wspomnę też o Czyżach ...tam ...podobnie jak w Soborze Trójcy...byłam wyproszona z Cerkwi ...w Czyżach powiedzaliano mi, że cyt. " to nie miejsce do oglądania " ...Goście byli zszokowani ...bo jaka to gościnność ...

a w Soborze Trójcy w Hajnówce  Pani z Kiosku wygoniła moją Przyjaciółkę...weszłyśmy z grupą i chciałyśmy zapłacić " to tak nie działa" ...usłyszałyśmy ...


Są miejsca gdzie są mili Ludzie ...I nie obchodzi ich tylko kasa ...wtedy jak pokazuje życie dostają więcej...


Czyli można ? 


To nie wszystkie  Cerkwie, które odwiedzam ...

te opisałam...

Będę pisać na bieżąco ...wybieram się z Koleżanką odwiedzić wszystkie ...

Szykuję album fotograficzny ...


a wracając do Grabarki to inni Baciuszkowie I Mnisi powinni wziąć przykład z Mnichów i Sióstr na Grabarce ...uduchowieni ...cisi ...

nie wołają o pieniądze...

ciężko pracują w tym miejscu i potem można w sklepie ...legalnie kupić ich wyroby od zakładki do książki po Ikony pisane ...

brawo ...

Laurka <3

ps. piszę o swoich doświadczeniach ...już niebawem kolejne sprawy ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.