fb

czwartek, 28 czerwca 2018

upadły człowiek ...Ikar, Syzyf czy jednak Feniks ? UPADŁOŚĆ KONSUMENCKA

Ech to świadome życie ...
Kiedy już raz wejdziesz na tą drogę ...nie chcesz innej ...

Dzisiaj temat bardzo ważny : PIENIĄDZE

i drugi : NIE OCENIAJ
i trzeci : CZŁOWIEK UPADŁY ...UPADŁY KONSUMENT

spróbuj napisać o sobie ...zobaczysz tak wiele ...i tak wiele uzdrowisz ...to proces ...

W 2011 roku straciłam firmę i dochód z którego utrzymywałam rodzinę.
Nie było dnia bym nie myślała, że się podniosę i zacznę znowu prowdzić biznes.
Było nas więcej ofiar korporacji, jedni szybko podjęli decyzję i odebrali sobie życie. Inni jak ja próbowali wydostać się z kłopotów ...w większości bezskutecznie.
Kiedy masz na plecach rodzinę to bardzo trudne ...ja miałam sama 4 Synów.
Ten moment kiedy nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo jest źle...i ciągle ufasz ...ciągle masz nadzieję...piszesz pisma, prosisz o mniejsze raty...prosisz w ZUSie o umorzenie odsetek a u nich się one mnożą wyjatkowo szybko ...bo po 5 latach jest 400% więcej ...
Ten moment kiedy pracujesz na czarno w kilku firmach, bo nie możesz ofijalnie bo po miesiącu zabierają Ci wszystko i zwalniają bo komornik napisał i wystraszył pracodawcę...
Ten moment , kiedy już nie masz siły ...kiedy płacząc zasypiasz w pracy ...lub autobusie ...kiedy boli Cię wszystko ...kiedy czujesz że jesteś w bagnie i nie wiesz jak ruszyć... i masz wypadek ...nie możesz chodzić ...
i jeszcze wtedy umiera Ktoś kogo Kochasz ...
potem Dzieci sprawiają że Twoje serce pęka ... i jesteś bezsilna ...bo ...nie masz pieniędzy ...
Kiedy Ktoś wykorzystuje ten moment by Ci dołożyć ...
i jest koniec ...
pływasz ...nie chcesz czuć ...nie czujesz ...
sięgnęłaś dna ...tak myślisz...a to wcale dno jeszcze nie było ...było gorzej potem ...
wtedy większość sięga po używki i znieczula się ...

co w tym momencie możesz zrobić ?

zawsze masz conajmniej 2 wyjścia :

poddać się 


lub szukać pomocy i podnieść się 


ja wybrałam drugą opcję ...

Kiedy szukasz pomocy to też możesz się poparzyć. Będą tacy co pomogą bezinteresownie, ale też tacy co będą chcieli wykorzystać Twoją sytuację.
Pamietaj aby płacić innym za czas ...tak jak możesz i potrafisz. Jednak płać, by i Tobie ktoś za pracę płacił.

Wiele razy czułam się jak Syzyf, robiłam tyle rzeczy a nie było efektów. czasem tak wiele pracy, a po kilku tygodniach ktoś mi nie zapłacił. Byłam też po drugiej stronie i pamietam jak upadała spółka i nie miałam z czego zapłacić i co mnie spotkało od strony ludzi. To była inna sytuacja a jednak też to była lekcja.

Jak się podnieść ?

Możesz pójść do prawnika i poprosić o pomoc, ale możesz sam to zrobić również jeśli wiesz jak.
Jak poszłam do Kancelarii i taką pomoc otrzymałam.

1. Pierwszą rzeczą jaką musiałam zrobić było stawienie czoła sobie i PROKRASTYNACJI.

Prokrastynacja to strach przed czymś. Jest wiele jej odmian. Są na tym blogu artykuły o tym i tam zapraszam.

2. Kiedy więc zmierzyłam się ze swoim strachem trzeba było uszykować dokumenty. Zajrzenie do nie otwartych kopert, odebranie listów poleconych i zrobienie porządków w szufladzie było kolejnym krokiem.

3. Wypełnienie wniosku o upadłość. z bólem brzucha ...w toalecie i z miską przy twarzy ....to wyglądało jak jakaś potężna jelitówka ...pisałam wniosek...trzeba było się cofnąć do przeszłości a to nie było łatwe. Za każdym razem coś uwalniałam i było lżej. Dzisiaj robię sobie sama regres żeby naprawić lub zobaczyć co to jest ...

i Tutaj było ciekawie ...

Okazało się, że mam mniej długów niż myślałam że mam ...


do dzisiaj pomogłam napisać innym kikadziesiąt wniosków, lub przygotować dokumenty do kancelarii, i nikt nie wiedział ile ma długów i gdzie ...większość myśli że jest więcej ...ale bywają i tacy którzy mają milionowe długi i twierdzą, że ich nie mają, potrzebują tylko jeszcze 60 tysięcy i sobie poradzą ...tacy są jeszcze daleko przed zmianą ...w bagnie i wcale nie chcą wyjść stamtąd ...

4. wniosek gotowy i opłacony złożony w Sądzie, 30 zł opłaty sądowej i do 6 tygodni czekałam na rozprawę, mogą być jeszcze wezwania do uzupełnienia braków. złożony 31.12.2016
5. 7.04.2017 rozprawa i przesłuchanie. Miałam ogromne szczęście. 2 tygodnie przed rozprawą przepracowałam na poziomie duchowym BRAK SPRAWIEDLIWOŚCI ...miałam takie przekonanie, dotąd przegrywałam wszystko w sądzie. Zobaczyłam gdzie to było i oczyściłam...uwolniło się ...JEST SPRAWIEDLIWOŚĆ ...
ok 45 minut trwało wszystko, było emocjonalnie, bo mówiłam o tym co ciągle było i bolało ...na koniec Pani Sędzia powiedziała: WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO NA NOWEJ DRODZE ŻYCIA PANI LAURO ...a ja podziękowałam ...bo rano ...kiedy wstałam ...napisałam na fb...że czuję się jakbym do ślubu jechała i zaczynała Nowe Życie ...i tak było ...w pewnym sensie ...
zapadł wyrok ...zostałam UPADŁYM KONSUMENTEM ...

czy byłam w tym momencie IKAREM ? NIE ...choć wiele osób mi pokazało potem, że tak myślą...
tego dnia powiedziałam ŻEGNAM ...KOMORNIKOM

6. Syndyk ...wspaniała kobieta ...konkretna rzetelna i w mega TEamie bo Kierownik biura ZŁOTY CZŁOWIEK ...taki Anioł ...Kiedy Pani Syndyk dawała mi wykład o CZYŚCU i o tym co teraz będzie ...z boku był KToś przy kim czułam się bezpiecznie...podawał wodę i uspokajał ...
w ciągu kilku dni musiałam wydać majątek ...cały ...zrobiłam to ...
7. Monitor ...zostałam wpisana w moje urodziny 19.04.2017 : UPADŁY KONSUMENT ...i mogli się zgłaszać wierzyciele, 30 dni ...bo może o kimś zapomniałam, albo dług był gdzieś sprzedany i nie wiem gdzie jest ...tak bywa przecież ...
8. Konto w banku w opiece Pani Syndyk i zero na koncie ...akurat miałam płatność za mieszkanie ...cholera ...pomogli przyjaciele...
9. Procedury ...pisma z sądu ...było ich około 20 ...listonosz na początku ze strachem pytał czy odbieram bo a sądu , a ja mu na to , że owszem ...bo to tylko informacje ...nie ma złych listów ...nawet z sądu ...
10. Majątek sprzedany. Pani Syndyk odwiedziła mnie w domu. Krótko, nie chciała nawet kawy...
11. Pismo z sądu ...czy przedstawię plan spłaty. Napisałam , że powołując się na artykuł 491 proszę o umorzenie długów bez planu spłaty ...
12. 26.03.2018 termin rozprawy. Tato umarł 5 dni wcześniej ...prosto z pogrzebu jadę...
Przesłuchanie ...spokojnie i bez emocji ...już jestem inna ...nie ma we mnie złości, bezsilności ...jest spokój i miłość ...
Jest też Pani Syndyk ...mówi że współpracowałam.
Sąd wydaje wyrok : ...UPADŁY KONSUMENT BEZ PLANU SPŁATY ...
wychodzę z sali ze łzami w oczach ..choć jeszcze to do mnie nie dociera ...
Pani Syndyk coś mówi do mnie ...potem dzownię do biura i Pytam Pana Dyrektora Biura ...co mówiła Pani Syndyk ...
13. 5.06.2018...dostaję prawomocny wyrok ...

i co dalej ...
w przyszłym tygodniu odbieram dokumenty od Syndyka ...i NOWE ŻYCIE ...

Wstaję ...jak Feniks z popiołów ...każdego dnia ...

Muszę się nauczyć żyć od nowa...

Wiele razy myślałam jak to będzie ...

Pisze się piękna książka ...kolejna ...o mojej drodze ...to Inspiracja dla Was ale terapia dla mnie ...ogromna...
Upadły Konsument w Polsce ...to tak często oceniany przez innych IKAR, ...
a ja mam odwagę o tym o tym pisać ....TO NIE PRAWDA ....

Przeszłam długą drogę ...nie tylko prawną ...duchową i inne...i nadal jestem w drodze...
wiele razy doświadczyłam upkorzenia od innych ...
zaproszono mnie kiedyś na Dużą Scenę jako mówcę a potem ta sama osoba napisała mi w messengerze "że to była luźna propozycja i że niepotrzebnie mówiłam innym o tym bo się wstydził kiedy pytali czy to prawda że będę występować na tym wydarzeniu"
Byli tacy co proponowali mi pracę i nie zapłacili za nią, bo nie miałam umowy ...
Byli tacy  co wciągli mnie do mlm obiecując złote góry ...ale po czasie zobaczyłam  ze to ich góry mają być złote ...
Byli tacy co mi pomogli a potem żądali zwrotu , a kiedy pomagali mówili spokojnie, kiedy bedziesz mogła, rozumiem , ....a ja przez tyle lat nie mogłam ...dawałam radę przetrwać z dzieckiem ...straszyli mnie prawnikami ...policją ...ech ...
Byli też i tacy którzy zawsze byli przy mnie...nie byliśmy nigdy głodni z Guzikiem, którzy zadbali o ubrania dla nas, zapłacili mieszkanie, pomogli ze wszystkim ...i ONI są ...blisko ...i sprawdzili się jako PRZYJACIELE...

Za każdego człowieka na mojej drodze jestem wdzięczna.
Nawet za tych co grozili i sprawiali ból ...bo przecież nie potrafili inaczej.

dzisiaj podnoszę głowę ...planuję biznes ...i dotacje ...i wstaję...

Odkryłam kim jestem i jaki jest cel mojej Duszy ...jest ich kilka nawet ...

i wiem, że tym co mi pomogli oddam to z nawiązką, kiedy wyłączyłam system przetrwania i włączyłam
DOBRY CZAS NA ZARABIANIE

Przyjaciele nie chcą nic ode mnie ...tak ...są tacy ludzie ...i nie są milionerami ...i to dzięki NIm nie mieszkałam w DOMU Samotnej Matki czy gdzieś indziej ...tylko Guzik miał i ma swój pokój i mieszkamy jak ludzie ...

Mój Mecenas powiedział kiedyś, że "stołek musi mieć 3 nogi by stać " i taki mam plan ...dywersyfikacja zarobków ...conajmniej 3 źródła...

Upadłość to PROCES ZMIANY ...w sferze finansowej, ale i w psychice i ekonomii...bo trzeba zacząć żyć ...wyłaczyć przetrwanie ...

jestem na początku NOWEJ DROGI ...

Pomagam innym, którzy upadli ...
Pomagam wstać ze swoich bagien...
nie leżcie tam ...tylko czas na zmiany ...
i wszystko zależy tylko od Ciebie ...

Piszę książkę o upadłości i o tym jak czas w Polsce zmienić myślenie.
Za granicą Państwo robi wszystko aby pomóc człowiekowi wstać, bo jak wstanie po upadłości to zacznie pracować i płacić podatki. U nas to nie funkcjonuje. U nas obwinia się i przeciąga proces...a w tym czasie taki człowiek nie zarabia, bo wszystko powyżej najniższej krajowej zabiera Państwo ...więc jak żyć w tym czasie ???

Gdybym nie miała przyjaciół ...nawet nie chcę myśleć co by było ...
Gdyby nie te 153 wystąpienia do dzisiaj...te wieczorki autorskie, te warsztaty ...
Ileż razy prowadziłam je za darmo w Domach Samotnej Matki, w więzieniach, w Domach Dziecka ...i w innych miejscach ...bo skoro nie mogłam zarabiać i pracowac jak obywatel ...to chociaż innym pomogłam ...znaleźć SENS ŻYCIA  ...znaleźć nadzieję ...

UPADŁY KONSUMENT to nie IKAR, nie SYZYF, nie ....

to CZŁOWIEK , KTÓRY PRZESZEDŁ SKALISTĄ DROGĘ I DOSZEDŁ NA SZCZYT ...A TERAZ MUSI Z NIEGO ZEJŚĆ I ZACZĄĆ ŻYĆ ...

JEST SILNY O SWOJE DOŚWIADCZENIA ...I TO JEGO MOC ...


pisz jeśli potrzebujesz pomocy
wspołpracuję z świetną kancelarią
Restukturyzacje FIRM, Upadłości, ale i najwięcej upadłości konsumenckich w Polsce przeprowadzonych ...
Mam też w swoim zasięgu psychologów i ekonomistów ...pomogą Ci uporać się z życiem i zacząć od nowa ...

NIE MA TAKIEGO BAGNA Z KTÓREGO NIE DA SIĘ WYJŚĆ to tytuł mojej książki, ale też to coś więcej ...


wiem to z własnego doświadczenia ...


teraz nie tylko ruszam z nowymi projektami, ale też załatwiam stare sprawy ...sądowe również ...to bardzo ważne by sprawiedliwość była ...
Doprowadzam wszystko do końca ...
i stworzę OŚRODEK ŚWIADOMEGO ŻYCIA ...w którym będę mogła pomagać jeszcze bardziej...

i nikomu nie pozwalam się wykorzystywać ...

a asertywność mi w tym pomaga...

i moja miękka kobiecość ...cudna i wrażliwa ...którą odkryłam ...

MOC ...jest moja ...nie SIŁA ...

życie jest kolorowe jak motyle ...nie czarno-białe...


THE WAY AHEAD ...












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.